„Podmínkou pro takovou dohodu jsou garance okamžitého zahájení hledání strategického investora s termínem prodeje v průběhu roku 2012, přiměřená účast zástupce CZALPA v tomto procesu, okamžité zastavení vyvádění letadel mimo vlajkového dopravce a i represí jednotlivých zaměstnanců a jejich zástupců,“ řekl prezident Českého sdružení dopravních pilotů ČSA (CZALPA) Peter Žmolík.

 

 

V reakci na osočování ze strany ČSA a neustálé přenášení pozornosti od dlouhodobých problémů a špatného hospodaření by bylo dobré připomenout, že ve snaze pomoci společnosti překlenout dobu krize si piloti před dvěma lety snížili mzdy o 30%, což je pravděpodobně nejvíce ze státních zaměstnanců. Toto snížení stále trvá, i přes fakt, že velká část leteckých přepravců z krize již vybředla. Restrukturalizace ČSA nemůže být založena jen na snižování počtu letadel, ale na uvážlivém hledání příjmů.

 

 

Stávková pohotovost pilotů ČSA i nadále trvá. „Budoucnost vlajkového dopravce nám není ukradená,“ shodují se piloti v anketách pořádaných vedením CZALPA. Poslední vývoj kolem ČSA je kritický a směřuje k úpadku společnosti. To by znamenalo ztrátu tradiční české značky a 88leté tradice národního přepravce. De facto by dopravce po vyvedení letadel dopadl jako česká námořní plavba.

 

 

Vzhledem k tomu, že nejde o platy pilotů, ale o osud společnosti, žádají piloti garance pro případnou dohodu od vlastníka, tedy zástupce státu. V této věci se již obrátili na všechny parlamentní politické strany.